Студенти першого курсу ОПП 013 Початкова освіта кафедри дошкільної та початкової освіти факультету соціальної педагогіки та психології ЗНУ (ZNU, Zaporizhzhia National University) відвідали урок української мови (навчання грамоти) в першому класі Запорізького багатопрофільного ліцею №99. 15 травня цей захід тривав у дистанційному форматі в межах дисципліни «Педагогіка» (викладачка Алла Курінна).
Присутні жваво розмірковували: Які ж вони, сучасні першокласники? Першокласники воєнного часу? Про що мріють? Які книжки читають? Про що малюють? У які ігри грають? Попри сумну статистику зруйнованих і понівечених шкіл українські діти продовжують навчатися – дистанційно чи змішано, але завжди завдяки стійкості й відданості педагогів. Уміти ефективно працювати на відстані, добре розуміти сучасні технології та бути медіаграмотним – надважливі навички ХХІ століття. Зараз перед кожним учителем України постало випробування, як відпрацювати ці навички разом з учнями в реальному часі у дистанційному форматі.

Ніна Кобець, випускниця-магістерка освітньо-професійної програми «Початкова освіта» факультету соціальної педагогіки та психології, вчителька початкових класів Запорізького багатопрофільного ліцею №99, привітно зустріла своїх улюблених ліцеїстів-першокласників і студентів-першокурсників, майбутніх учителів-початківців, у віртуальному класі на платформі Google Classroom. Радість першокласників від зустрічі з такою кількістю приємних гостей була дуже помітною, але попереду серйозна робота – урок читання «Читаю про кольори у природі». Пані Ніна майстерно налаштувала дітлахів на урок за допомогою діяльнісного методу та вправ дихальної гімнастики: знаходження предметів різних кольорів в кімнаті; предмету, завдяки якому дитина відчуває спокій, із опису його характеристик та вправи на постановку дихання й розвиток артикуляції («Подми на гарячий чай», «Повторюємо чистомовку»).

А далі – за структурою сучасного уроку нової української школи: від актуалізації опорних знань (читання складів різними способами: згори, знизу, голосами тварин із самооцінювання цеглинками, емотиконами, у чаті, жестами та поясненнями, чому…; гри «З’єднай схему зі словом» із використанням цеглинок LEGO – звуковий склад слів тощо), повідомлення теми і мети уроку (гра «Так-ні» − з’ясування вмісту коробки вчителя за звуком, діти здогадуються, що в коробці олівці та формулюють тему уроку) до вивчення нового матеріалу (слухання вірша А. Музичука «Якого кольору промінці», виконання вправ та ігор «Входження в малюнок», «Відкритий мікрофон», «Передбачення», «Трибуна думок» тощо з використанням технології «Щоденні 5») та усвідомлення набутих знань і формування вмінь і навичок (пропонування дослухатися до власних олівців і поміркувати, про що вони можуть розмовляти, про що мріють, які поради хочуть вам дати) з подальшим підсумком та рефлексією уроку.
Урок швидко сплинув не тільки для першокласників, а й для студентів-першокурсників: закінчення уроку було бурхливим та емоційним. Діти пішли на перерву зі словами: «приходьте до нас ще раз», «ми будемо вас чекати», «нам було з вами цікаво та весело» щасливі та збуджені, а студенти з відповідними «обов’язково прийдемо» повернулися до своєї віртуальної аудиторії на платформі Zoom емоційно піднесеними для подальшого обговорення уроку в контексті проблематики сучасної педагогіки: педагогіки партнерства, що є складником концепції Нової української школи, спрямованої на те, щоб побудувати довіру між школою, дітьми, батьками та суспільством. Головне завдання подібних практико-орієнтованих комбінованих занять як у межах однієї дисципліни «Педагогіка», так і в освітньому процесі ОПП «Початкова освіта» загалом – поєднати теорію з практикою. Майбутні вчителі навчаються вибудовувати свою професійну ідентичність, практичну теорію, вивчають зміст предметів, методи оцінювання, практикують професійну комунікацію з колегами та здобувачами освіти, продукують просування в педагогічній освіті на основі власного досвіду, уяви та переконань.

Травнева зустріч студентства кафедри дошкільної та початкової освіти факультету соціальної педагогіки та психології ЗНУ в дистанційному форматі з першокласниками ЗБЛ №99 із символічною назвою «Перший раз у перший клас» дозволила всім учасникам заходу відчути свою важливість на шляху до перемоги, вірити у найкраще та створювати його разом уже сьогодні. Присутні відзначили, що її лейтмотивом стали слова Ліни Костенко: «І все на світі треба пережити, бо кожен фініш – це по суті старт. І наперед не треба ворожити, і за минулим плакати не варт».
Матеріал надано факультетом соціальної педагогіки та психології
Слідкуйте за подіями вишу також на соцмережевих сторінках пресслужби ЗНУ:
https://www.facebook.com/pressluzhbaZNU
https://www.instagram.com/pressluzhbaznu/
Соціальні мережі Запорізького національного університету: